Vinnare Eurovision Song Contest 2012- Euphoria!

Jaaaaaaaaa! Visste väl hon skulle vinna! :D Grattis Loreen! Äntligen en låt i Eurovision som visar på äkta artisteri! Jag och Carro tog i hand på att åka på Eurovision Song Contest 2013 om Loreen skulle vinna. Kanske bara händer en gång i livet liksom ;) Så det kommer vi hålla fast i och Hanna hakade på också så nästa år far vi!!!

Nervösa, laddade och skitglada tjejer <3

Colours

Mellofinal!

Igår var jag och lärde mig lite bugg med ett gäng. Grundsteg+ lite snurrar. Kul var det faktiskt! Tror jag bara dansat det en gång, idrottslektion i typ 8:an haha ;)

Ikväll åker jag hem till Hanna. Vi ska titta när Loreen tar hem vinsten i Eurovision finalen :) Du är grym! HEJA! Efter det antagligen utgång. Så jag säger skål!
Muppar ;)

I Grekland

Tjo!
Hemma från Grekland! En vecka spenderade jag med familjen på en grekisk ö, Kos. Soligt väder men också lite mulet och regn emellanåt. Men mestadels fint! :)
Jag och mamsen startade semesterfirandet på planet med varsin drink. En av mååånga drinkar den veckan;). Blev en sista minuten resa och allt blev väldigt lyckat. Bortsett från första dagen då vi kom till hotellet mitt i natten och blev förflyttade till ett annat hotell 3-4 mil bort pga "renovering". Vi hamnade på ett slags lyxhotell men lyckades byta tillbaka dagen efter eftersom vi inte ville bo på ett sånt stort hotell som det var (man kunde tex åka en liten "minibil" som man ringde efter (såg ut som en golfbil) mellan olika ställen på hotellet och man inte orkade gå). Hotellet var dessutom placerat långt ifrån "centrum". Blev bra sen när allt var fixat, litet och mysigt hotell med härlig gemenskap, perfekt :) Men det var ändå kul att bo på det andra stället över en natt ;)...
Under veckan spenderades mycket tid vid poolen (såklart). Vi fick hyrbil 2 dagar som kompensation för krånglet i början så då åkte vi runt på ön till olika ställen. Byn Zia var en av de finaste platser jag sett och rekommenderar att man ska besöka om ni någongång åker till Kos :)
2 bilder från Zia.
Hotellet på dagen and by night :)
Färgglada drinkar <3
"Huvudstaden" på Kos var också jättefin med gränder och torg och fint beläget vid en hamn. Väldigt vackert på natten!
Vi hyrde moppe en dag, jag har velat hyrt moppe utomlands i flera år och nu fick drömmen äntligen slå in haha! Vi turades om att köra och åkte bla runt i Kos stad ("huvudstaden").
Annars under veckan blev det en del dans som grekisk dans i ring, dans vid poolen till bla Ai Se Eu Te Pego (ofc), dans till musik från Grease en annan kväll mm. Älskar dans! Spelar nästan ingen roll vad det är för dans, jag är på oavsett haha! ;)
Jag, papsen och Marcus var med i en del sportaktiviteter. Speciellt Marcus som aldrig kan ligga still i solstolen ;) Volleyboll, Dart, "High Noon" (lite blandat), pingis mm.
Ätit gott gjorde vi (på hotellet). Buffé och en kväll italienskt och en annan kinesiskt. Människorna vi träffade där under veckan var sjukt trevliga och öppna, många som jag kommer minnas :)
Ja.. det var veckan i stora drag :) Får sån jäkla ångest när man kommer hem bara, fast det var skönt att komma hem till ett soligt och grönt Sverige :) Fast jag vill bara resa, och resa, och resa!
4 små mål jag hade inför resan:
1. Se grekiska äkta gamla pelare. CHECK.
2. Träffa en grekisk gammal gubbe med käpp och keps som bara sitter och chillar. CHECK. (Han ville tom att jag skulle ta kort på honom haha lycka)
3. Se getter på konstiga ställen. CHECK.
4. Se de typiska vita och blåa grekiska husen. CHECK.

Efterlyses!

Åh vad jag vill ha ett par runda solglasögon! Om någon ser ett par i en affär, snälla meddela mig genast ;) Finns ju att hitta lätt på nätet men jag skulle vilja prova dem innan och inte hålla på att behöva skicka tillbaka hit och dit. Vet nämligen inte alls hur jag skulle se ut i ett par :P Börjar bli lite trött på mina Ray Ban wayfarer look-alikes som hängt med i måånga år. Fast de är fortfarande snygga :)

Hej bloggeeen! Var ett tag sen. Har inte känt mig tillräckligt inspirerad att blogga. Men nu har det vänt tror jag! Känner mig sugen att pyssla och fixa här hemma och i bloggen.

Sen sist har fyllt år. 20 bast. Känns ju rätt coolt ;) Och vuxet. Jag vill inte bli äldre! :O Fast det är nu man ska ta chansen och verkligen leva livet tycker jag. Inte tänka utan bara köra. Får se hur det går ;)

Annars är jag med i en tjejgrupp där vi gör roliga saker tillsammans! Vi har tränat, lagat mat och nu pysslar vi mm. Hade tur som hamnade med ett gäng goa tjejer :)

I torsdags var shopaholic Jenny i farten under Kupolens tak. All by myself. Fast det var bara för att jag hade ett tandläkarbesök i Falun och tog den vägen hem. Men att shoppa med mig själv är faktiskt grymt haha! Jag kan spendera precis huuuuur mycket tid jag vill i Gina Tricots omklädningsrum utan att behöva känna nån annans irritation över min beslutsångest ;) Hehe fast det är kul att handla med vänner också såklart! :)

I lördags hängde jag en stund med Smås och Carro. Ursprungsplanerna byttes ut och ersattes av andra och de planerna ersattes av andra osv. Tillslut hamnade vi iaf på Donken ;) Sedan lite cruising på stan i Smås bil. Har aldrig åkt med henne tidigare. Hon hade ”inrett” bilen så snyggt så jag blev pepp på att skaffa en egen! Har ju körkort sedan snart ett år tillbaka men jag känner att en bil kostar så mycket. Jag vill hellre lägga pengar på andra saker just nu (läs resa). Så blir att vänta ett tag med det.

Tårtan min käre bror bakade till mig <3 Han var så söt som la ner flera timmar på den!
Fast han har ju intresset. Känner pressen inför hans födelsedag ;) Kommer antagligen inte ens vara hemma då!
Det känns jättetaskigt men jag får komma på nått perfekt till honom tills dess :)

En liten blomma från en av buketterna jag fick på födelsedagen. Fick många fina presenter, tack! :)

Efter att jag och Carro tryckt i oss glass häromdan tog vi en cykeltur och plockade lite vitsippor.

OBS: Jag varnar redan nu känsliga tittare/läsare för bilden som kommer sist i detta inlägg. Sluta isf läs efter nästa bild.

Hittade bla ett par grymma och roliga shorts inne på Gina Tricot! De perfekta sommarshortsen!

Och dagen kom. Dagen då jag insåg att det inte fungerade längre. Mina kära Converseskor som jag delat så många minnen med i flera år. Allt från festivaler till att vandra i öknen på Gran Canaria. Jag har "bytt upp mig". Snyfft.