It makes me smile

Här kommer ett glädjeinlägg! Vilken bra vecka detta har varit/kommer bli! Idag fick jag reda på att jag får börja jobba på Donken här i Hedemora! Inte nog med att man tjänar pengar men jag blir glad för att det är ett jobb som inte står still, det händer något hela tiden, det gillas! Sen så verkar de flesta arbetsgivare uppskatta att man arbetat där. Bra till framtiden ;)

Har under dagen även befunnit mig i Avesta, alone. Träffade jobbcoach och fick tips med personligt brev. Ska absolut fila på det även fast jag inte behöver det just nu då. Men garanterat i framtiden. På vägen från honom gick jag förbi Avestas skivaffär med såna stora pappaffischer i skyltfönstren som vanligtvis betyder att en affär ska öppna/lägga ner/skylta om inför Halloween/julskyltning. I detta fall- lägg ner! Nooooo! Skivaffärerna utplånas långsamt en efter en. Dessa små harmoniska kärleksfulla platser. Väntat. Men ändå. Skit. Så där gick jag runt bland hyllorna för att med omsorg välja ut en skiva till samlingen. Det fick tillslut bli The Ark "In lust we trust" (med en liten prislapp på baksidan som butiken själv satt dit, charm!). Åh vad allt ska läggas ner! :(

Nej nu går vi tillbaka till det roliga igen, vilket det var meningen att jag skulle skriva om ju..
Andra saker jag är glad över: Sebastian Karlsson släpper ny singel den här veckan! Äntligen! Ska bli så kul att höra, han är en klart underskattad artist så lyssna in honom om ni inte redan har gjort det! ;)

Imorgon onsdag släpps artister till Peace & Love 2012. Nu hoppas vi på något rikigt bra, även nästa år! 

På torsdag är det Öppet Hus på Martin Koch-gymnasiet, min "gamla" skola. Jag tycker sånt är jättekul! Jag ska kolla in brorsan på fordon när han mekar med bilar, det blir säkert jäääääätteintressant ;) Sen så ska jag kolla in årets UF-företagare. Inte för att nån kommer va bättre än mitt och Hannas liksom.. men ska bli kul att kolla in vad de hittat på! ;)

På torsdag får jag även min första lön (borträknat från sommarjobb), ingen jättesumma precis- men ändå!

På fredag är det ju fredag. Fredagsmys med fika med Småsen och Carro (Bea -DRA DIG TILL LILLA HEDEMORA!) det ser jag fram emot! Efter det Idol sedan eventuellt dra till Jonis som har nån slags fest/filmkväll efter det? :P

Lördag! Whaaa! Halloween! Kommer klä ut mig i år! Säger inte till vad än, det får ni se! (Fast de flesta som läser den här bloggen vet iofs redan, men nu låtsas vi som om ni inte vet, okej?). Partyparty! Kommer även fira Isse som fyllt 19 i samband med det!

Det var roligheterna för den här veckan,
PEACE OUT!




Kommentarer
Postat av: Orrac

Tummen upp!

:D :D :D

2011-10-28 @ 18:59:41
Postat av: Hanna!

Det låter ju som en helt suverän vecka!! Grattis till jobbet igen! :) Och jaa, vi ses imorn!!

2011-10-28 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0