This is what music was created for

Igår fick då jag och Carro åka till Stockholm för att träffa killarna i Hot Chelle Rae! Sony Music hade fixat så att vi, och några fler, fick komma till Sony Musics kontor för en exklusiv träff!

Innan vi begav oss till eventet strosade vi runt lite på Stockholms gator, ett besök på Bengans var givet och jag kan nu bocka av ännu en skiva från min "skivor-jag-måste-ha-lista" ;)

17.00 befann vi oss på Sony Music och togs varmt emot av Nina Thorsell! Sedan slog vi oss ner vid några bord för att invänta det lilla giget med killarna och fick ta för oss av cider och tilltugg så länge :)

Tilltugget :) (Lånade den här bilden från Daniel Paris blogg: http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=38540&beid=1916222

HCR bjöd sedan på 3 akustiska låtar:

♥ I Like It Like That
♥ Keep You With Me (helt ny låt som jag inte hört tidigare)
♥ Tonight Tonight

Nash, Jamie, Ryan och Ian hade en sprudlande energi som verkligen smittade av sig!



Det blev ingen personlig intervju eftersom det inte fanns tid men däremot fick man ställa frågor emellan låtarna. Tre frågor kom upp (det var inte så många som vågade ställa frågor):
Vad tycker ni om Sverige? Där svaret blev att de älskade Sverige. Har ni varit här förut? Vilket de inte hade, inte ens i Europa som band men dem var väldigt glada över att få vara här. Och vad bandnamnet kommer ifrån vilket Ryan nu borde kunna rabbla baklänges i sömnen haha. Här kan ni höra Ryan själv berätta historien:

Efter spelningen kom Ian snällt fram och hälsade på mig och Carro och vi fick en kort pratstund med honom innan det var dags för fotografering och autografskrivande! Den gick ganska fort och alla fyra var riktigt trevliga!

Jamie, Ryan, jag, Nash och Ian.

Sedan blev det lite mingel. Vi pratade lite med Nina och jag tog några kort på den supertrevliga lokalen med affischer, autografer, guldskivor mm som jag mer än gärna hade tagit med mig hem ;) Förutom fansen var även lite press, personer från Spotify mm, Daniel Paris med vän mfl där.


Daniel Paris, visste knappt vem han var innan :P Men han gav mig ett bra första intryck ;) Verkade jättetrevlig! :)

Jag och "räkan" ;)

Tänk om man fick ha det såhär snyggt hemma? Eller varför inte på jobbet? ;)

När minglet började lida mot sitt slut lämnade vi över varsitt smycke till killarna med en personlig text på, vilket dom blev jätteglada för och Ryan frågade till och med mig "Can you take a photo of me with the necklace?" Så självklart gjorde jag det ;) Här är resultatet:

Sedan småpratade vi en kortis med dem om vad som inspirerar dem och kommande planer osv innan det var dags att åka hem igen. (De sa att eventellt så blir det en spelning i Sverige i början på nästa år!)

Jag är säker på att fler kommer inse hur bra Hot Chelle Rae är! Jag kommer i alla fall fortsätta följa det här bandet :) Deras andra skiva "Whatever" släpps den 29:e november. TIPS: lyssna in!

Alltså, jättenöjd över kvällen och tacksam att jag blev inbjuden, Sony Musics kontor har den snyggaste inredningen jag sett, Hot Chelle Rae är trevliga, snälla och riktigt duktiga på vad de gör och mitt sällskap till Stockholm (hej Carro) kunde inte varit bättre ;) TACK Sony Music för en jättetrevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Carro - såklart!

HEJ Jenny! ;)



Haha, superkväll! Mer behöver längre inte tilläggas.

2011-11-12 @ 01:00:00
URL: http://littlemisspira.blogg.se/
Postat av: johnnyboy

Verkade jättetrevligt :D lite grining för att jag inte fick nån autograf bara haha :) <3

2011-11-12 @ 02:40:22
Postat av: Hanna!

Det lät ju som en superkväll. Alltid lika roligt att se/träffa kända personer! ;) Snygga halsband ni gjort fresten, du har kvar skillsen från Gracelet ser jag haha ;)



PS. Daniel brukar jag se lite då och då i sthlm, han är så gullig tkr jag ;D

2011-11-12 @ 15:34:10
Postat av: Jenny

Ah det var verkligen en superkväll! Älskar såna här event som du märker ;) Att få träffa duktiga och trevliga personer är alltid trevligt!

Haha Gracelet ja...Hmm glad att Ella ställde upp denna gång då ;)



Ja Daniel verkade riktigt gullig, skickade två foton från i torsdags till honom som han la upp på sin blogg :) Trevlans :)

2011-11-13 @ 01:30:45
Postat av: Jenny

Nästa gång jag träffar nån du gillar lovar jag att ta en autograf till dig JonnyBoy ;)

2011-11-13 @ 01:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0