No place like London

(Kom ihåg att uppdatera sidan när ni kikar in här :)

17- 20 maj.

Jag och klassen, HP3, åkte iväg på en liten studieresa till London! Vi besökte många av de klassiska sevärdheterna och shoppade järnet inne på Primark i flera timmar. Man blev liksom förvånad när man hittade en ände på den butiken. Sjukt billigt är det också, får hoppas att det inte är barn som jobbat för några ören i timmen…

Innan resans slut hade jag hunnit med att köpa en supersnygg och handgjord anteckningsbok, 3 par skor (!), tröja, linne, underkläder, shorts, väska m.m. till några få hundralappar. Ovanligt för att vara mig faktiskt :o

Ja, vad ska jag mer säga, smaskade i mig den godaste glassen någonsin efter turen i London Eye ;) Bilderna får tala åt mig. Jag kan ju återigen säga att det är min favoritstad och att jag kommer återvända dit igen och igen! Nästa gång med fröken Pira kanske? ;)

 

Planet lyfte från Västerås flygplats på tisdagen och humöret
på de resande var växlande :P

Nu kan man inte längre ta fel på i vilken stad man befinner sig i :D

Piccadilly circus

 








Frukost i Hyde Park.


Vi vandrade till Portobello Road där det fanns mycket roliga
butiker och saker att titta på :)


Tex den här affären som hade samlat på sig 1600 symaskiner :o


Lunch- omellett med pommes.. Ja jag vet inte hur jag tänkte där.


On our way to... London Eye!

Och uppe i London Eye :D (Innan vi fick åka upp så ingick det en liten
filmvisning i 4D)


Utsikten var fantastisk. Tyvärr var vi bara 3 från klassen som ville åka, NI ANDRA
MISSADE NÅGOT!


"Glasbubblan" man åkte i.


Och här, låt mig presentera glassen fylld av färska jordgubbar
och smällt choklad toppat med mjukglass och chokladrån.
Mmm.


Tyckte jag klädde bra i den här hatten, köpte den inte dock :P


Tog mig till favoritplatsen Trafalgar square!




Anteckningsboken <3





 

 


Kommentarer
Postat av: Carro - såklart!

Jag gillar vad jag ser! Superfina bilder, hörru! :D

Nästa gång ska DU & JAG göra staden osäker! Lita på det, London! :D

2011-05-29 @ 22:57:20
Postat av: jonathan

ja för jag har ju aldrig sagt att jag vill åka till london med dig...

2011-06-02 @ 15:58:07
Postat av: jonathan

för jag har ju aldrig sagt att jag vill åka till london med dig... :P

2011-06-02 @ 17:55:55
Postat av: Jenny

Nu har jag bevis på att du faktiskt läser min blogg. Och jag åker gärna dit fler än en gång till :)

2011-06-04 @ 15:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0