Maybe i'm amazed

Hello! Konserten med Paul McCartney var GRYM! Den mannen är 69(!) år men körde på i hela 2 timmar och 45 minuter! 37 låtar hann han med. På en scen med endast instrument och dess tillbehör kommer han upp med sina fyra män i kompbandet och möts av ett glädjejubel från ett fullsatt Globen. Förutom att han är en fantastisk artist på alla sätt så är han sjukt charmig! Han flörtade med publiken och svarade på hemmagjorda skyltar (Typ: "Paul marry us?") och när någon skrek ut "I love you Paul!" i ett mellansnack svarade han glatt "Oh I love you too!". Sedan pratade han mycket på svenska också "Tjena Stockholm, jag ska försöka prata lite svenska!" är det första han säger. Med en härlig brytning såklart och ett fuskpapper. Men vad gör det? Han älskar verkligen sina fans och fansen älskar honom. Kärleken är total och jag sitter med ett stort leende under i stort sätt hela konserten. Han hyllar Beatles-medlemmarna George och John. (R.I.P.!) och berättar ibland små korta historier i mellansnacken.

Främst framfördes Beatles-låtar. Under "Blackbird" frågar han hur många som någon gång testat på att spela den på gitarr. Halva Globen räcker upp sina händer. Det var en av dem första låtarna Jonathan försökte lära mig på gitarr för ganska precis 2 år sedan haha :D Synd att vi hoppade mellan så många låtar att jag bara lärde mig lite i början ;). Får ta igen den låten nu!
Men sedan står han där. Ensam på scenen med sin akustiska gitarr och spelar den låten. Jag tror aldrig jag har hört en publik varit så tyst förut. Alla kan den texten men är ändå tysta och lyssnar istället intensivt under hela låten. Magi säger jag bara! Det blev ett av kvällens bästa framträdanden.

Andra bra, alla var bra, men självklart "Live and let die" som bjuder på en riktig show! Paul sitter vid sin flygel och fyrverkerierna pepprar på i refrängerna. Nu snackar vi många fyrverkerier, eld och smällar här! ;)

Mäktigaste allsången blev, inte helt oväntat, "Hey Jude". Hela Globen tar i så bollen är på väg att rulla iväg under "na-na-na-nana-na-naaaa". Mäktigt!

Med sin charm, sina låtar, sin röst och sin förmåga att trollbinda hela publiken får nog tusan den här konserten full pott av mig!

Och han säger att han vill komma tillbaka till Sverige snart igen! Då SKA jag se honom igen! :D

Laddad! 

Dålig bild, men där är vi i alla fall!
Jag är så glad att jag fick dela lördagen med dig Jonathan ♥ Du introducerade mig för Beatles och det är jag så jäkla glad för! Jonathan fick biljetten som julklapp från hans föräldrar och jag fick i stort sett hela biljetten betald som julklapp från dem också! Tack kära Anna och Magnus! <3
Oförglömlig kväll!

Vi var väldigt nöjda med våra platser trots att vi såg honom snett bakifrån. Men vi såg honom väldigt bra när han satt vid flygeln! :)

Och där har vi honom! :)


Storbildsskärm :P


Låtlistan:


♥ Magical mystery tour

♥ Junior’s farm

♥ All my loving

♥ Jet

♥ Got to get you into my life

♥ Sing the changes

♥ The night before

♥ Let me roll it/Foxy lady

♥ Paperback writer

♥The long and winding road

♥ Come and get it

♥ Nineteen hundred and eighty-five

♥ Maybe I’m amazed

♥ I’m looking through you

♥ And I love her

♥ Blackbird

♥ Here today

♥ Dance tonight

♥ Mrs Vandebilt

♥ Eleanor Rigby

♥ Something

♥ Band on the run

♥ Ob-la-di, Ob-la-da

♥ Back in the USSR

♥ I’ve got a feeling

♥ A day in the life/Give peace a chance

♥ Let it be

♥ Live and let die

♥ Hey Jude

♥ The word/All you need is love

♥ Day tripper

♥ Get back

♥ Yesterday

♥ Helter Skelter

♥ Golden slumbers/Carry that weight/The end


Kommentarer
Postat av: JDAwG

it was so aweeeeeeesome :)

2011-12-13 @ 01:14:41
Postat av: Carro - såklart!

Lät ju töppen! Schnygga bilder också! :)

2011-12-14 @ 13:53:52
URL: http://littlemisspira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0