Happy new year!


(Nöjes)årskrönika 2011!

Årets glädjeskrik:
När jag klarade mitt körkort!

Årets bästa fester:

1.       Studentdagen. Party från morgon till morgon, typ. En dag jag aldrig kommer glömma!

2.       Studentkryssning. En båt med hundratals glada studenter= ett härligt gung.

3.       En gång hemma hos Jonis, ganska nyligen, superkul :D

 

Och förhoppningsvis ikväll!

Studenten!

STUDENTEN!

 

Årets bästa film:

I Am Sam. Tjejer torka bort sminket! Det här var en film som får en att både gråta och skratta. Killar borde också se den. Fin film och innehåller massa Beatles låtar! :)

 

Årets resor:

Det här året har varit resornas år! Har hunnit med 4 utlandsresor, en finlandskryssning och Öland.

1.       Corfu, Grekland. Med familjen.

2.       Fuerteventura, Spanien. Med familjen.

3.       Riga, Lettland. Med Jonathan.

4        London, England. Med klassen.

Årets tråkigaste nerläggningar..

:( The Ark. Älskade The Ark la ner efter 20 år tillsammans! De avslutade allt på Gröna Lund i september.

:( Desperate Housewives är inne på sin sista säsong! Noooo!

 

:( Idol.

 

Årets citat:
-”Kan du ta bort dina öronproppar jag måste komma åt poolen”

 

En morgontrött Caroline Pira, 2011-06-30 till mig på Peace & Love i ett varmt tält.

 

Årets bästa musikaliska upptäkter:

1.       The Strokes. Fy attans vilken skön musik!

2.       Hot Chelle Rae.

3.       Neon Trees ska jag hålla lite koll på, de släppte sin första skiva under året :)

 

Årets omställning:

Att inte ha någon skola att gå till! Efter 12 år i skola känns det konstigt att inte ha det att gå till längre. Men, att inleda ett nytt kapitel av livet känns spännande :D

 

Årets bästa kändisträffar:

1.       The Ark (Sthlm, Rix Fm Festival-spelning.)

2.       Hot Chelle Rae (Sony Musics kontor)

3.       Robyn (På Arlanda, innan flyget till Fuerteventura)

 

En sjättedel av The Ark. Jag och Ola Salo.

 

Årets exklusivaste händelse:

Balen 1 juni tillsammans med Jonathan. Kände mig som en prinsessa på slottet ;)

Årets bästa konserter:

1.       The Ark Peace & Love 30 juni. Enkelt val. Underbart med dalasinfoniettan till. Full pott!

2.       30 seconds to mars Peace & Love 30 juni. Jag tror att den konserten hade kunnat varit mycket bättre, men, så länge jag har väntat på att få se dem live gör att det ändå blev en av de bästa. 2 av årets bästa konserter bara timmar efter varann!

3.       Paul McCartney, Globen 12 december. Har sett en Beatles medlem irl! ;) Grym konsert och feel-good känsla i hela 3 timmar!

4.       The Ark, avskedskonsert på Gröna Lund 16 september.

5.       My Chemical Romace, Annexet 18 mars. Har även väntat länge att få se MCR live. Synd att sångaren Gerard inte alls låter lika bra live som på skiva.

Finns massa fler bra! All time low, The strokes, Håkan Hellström x2, The Ark igen mfl!

 

Årets mest legendariska händelse:

Att ha sett Bob Dylan och Paul McCartney!

 

Årets mat:

Vegetariskt, får samvetet att må bra :)

Övrigt:

Skaffade en blogg. Varför har jag inte gjort det tidigare? Det är kul och man får vara kreativ!

 

Nyårslöfte:
Inget! Har ni något?

Okej, det var det. Bilder kommer sen. Måste dra! Let’s Partyyy! GOTT NYTT ÅR!!!!!



Kommentarer
Postat av: Carro - såklart!

Göttans, hörru. :-) Jag vill också resa en massa nuuu. Shall we? ;)

GÖTT NYTT 2012. Keep on dancing til' the world ends!

2012-01-02 @ 13:50:53
URL: http://littlemisspira.blogg.se/
Postat av: Hanna!

Låter som ett toppen år! 2012 ska bli MINST lika bra ;D

2012-01-06 @ 00:39:14
URL: http://byhanna.blogg.se/
Postat av: DjSlowMoe

2011 va ett fantastiskt år :) jag tänker leva det här året som om det är mitt sista :)

2012-01-07 @ 15:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0