Everything changes

Om bara några få timmar avgörs det vem som tar hem segern i årets Idol. Och vem blir det? Robin eller Amanda? Själv har jag inte haft någon favorit i år. Amanda gör ju sin grej och är väldigt unik hela hon med hennes röst, styling och scenframträdande. Robin sjunger extremt bra och har en sprudlande glädje. Jag skulle nog ändå gissa på att Robin vinner, fast jag har faktiskt inte hört vinnarlåten ännu. Det brukar avgöras på den. Lyssnar nästan aldrig på radio och har inte kommit så långt att jag gått in på hemsidan för att lyssna. Men om han nu vinner tror jag det blir svårt för honom att hålla sig kvar som en stor stjärna. Då tror jag Amanda håller sig kvar längre. Fast Moas låt "When I held ya" är antagligen låten som kommer lyckas bäst från årets Idoler. Sååå bra!

Jag har verkligen älskat Idol sedan starten 2004 och suttit fastklistrad varje höst/vinter sedan dess. År 2005 och 2006 var helt klart de bästa åren! Såklart tycker jag att det är tråkigt att detta är den sista säsongen av Idol, kanske någonsin. Men jag har fått skratta, jubla, suttit hel spänd, varit arg, njutit och även gråtit lite smått genom årens säsonger. Alla känslor har fått komma fram på grund av ett enda TV-program.

Nu hoppas jag på att "ersättningsprogrammet" "The X-Factor" kommer bli minst lika intressant som Idol har varit. Fast det betvivlar jag.
(Kommer med ett längre Idolinlägg senare :) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0