Attention

Igår åkte jag och "klassen" till Borlänge för att lyssna på olika föreläsningar. Hela dagen var väl främst inriktad på turism- och hotell och restaurangbranschen. Jag valde att lyssna på en reseproducent, han anordnade konferenser, gruppresor om man reser med t ex jobbet osv. Lät kul och han nämnde en turismutbildning i Orsa som jag hört talas om tidigare. Jag tycker det låter som en bra utbildning, det var mycket praktik också och det gillar ju jag! Så man kan knyta nya kontakter :)

Lyssnade även på Patrik Hammar (festivalchefen för Peace & Love) Han berättade mycket fakta om själva festivalen, och mycket som jag redan visste. Tyckte tyvärr inte det gav så mycket, "sök jobb som funktionär, det är skitkul"! hade jag liksom aldrig hört förut...

Alla som var med (typ 500 pers) lyssnade även på en från fritidsresor som snackade om hur det är att jobba just där. Jag tycker verkligen om turism och skulle vilja jobba med något inom den branschen i framtiden så det var kul att lyssna på :) Jag var på en debatt också, hur framtiden ser ut inom dom här branscherna och sådär, svar: bra! Och det var väl allt jag kom ihåg från den debatten :S haha :P

Sist ut var Johannes Hansen. Han som tydligen är så populär nu och som alla vill lyssna på och sysslar med personlig utveckling. Jag har lyssnat på honom en gång tidigare (och Hanna du din lilla skit som stack, han snacka om precis samma sak och sa precis samma skämt, HOPPAS DU HADE KUL I KUPOLEN!) Äh ;D
"Kunskap räcker inte" heter i alla fall föreläsningen. Han pratar bla om att det inte är någon mening att ha en idé om man ändå inte gör den verklig osv. Han har verkligen en stor poäng i det han säger men jag undrar hur många som verkligen tar till sig det han säger till 100 procent och går ut och "ändrar" på sitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0